20 Aralık 2015 Pazar

Kayıp Seyyah; Başlangıç

   Biliyorum. Şehrin içinde bir yerlerdesin. Benim geçtiğim sokaklardan geçiyorsun, benim oturup çay içtiğim yerlerde yüksek ihtimalle sen de oturup bir yerlere dalarak çayını yudumladın. Aynı rüzgar vurup geçti yüzümüze biliyorum. Daha önce kesinlikle bir yerlerde karşılaştık biz seninle. Her gün gördüğün yüzlerce surattan biri olmaktan ileri gidemeyen benimle aynı otobüste bile seyahat etmişsindir ve benim farkıma bile varmamışsındır. Ama sakın bunu bir sitem olarak algılama. Ben de bu düşünceler içindeyken senin farkına varabilecek durumda değilim nasılsa.
   Soğuk metro istasyonlarında, uzun yürüyüşlerimde, kalabalık bir meydanda veya bir durakta seni aramaktan ziyade seni düşünüyorum şimdi. Kimliğini bilmek çok önemli değil, nelerden hoşlandığını bilmek de, yüzün de, gülüşün de, bilsem dilimden düşürmeyeceğim adın da önemli değil. Seni tanımadan bile hayal edebilmek kadar önemli değil hiç biri. Varlığınla yokluğun arasında seni arayabilmek kadar da zor olmadı hiç bir şey. Zamanında canım yandıkça sinirlenip sana beddualar ettim mesela. Eğer başına olmadık bir zamanda yersiz bir iş geldiyse benim yüzümdendir bilesin. Belki de odur diyerek kaç kişiyi takip ettiğimi hatırlamıyorum bile. Belki de içlerinden biri sendin. Eğer daha önce seni ürpertmeyen bir takip edilmişlik hissine kapılmışsan bil ki o benimdir. İçimden hep seninle konuştum bir de. İç sesin alışık olmadığın şeyleri söylediyse sana geçmişte o da benim. Daha doğrusu bunların hepsi bendim.
   Şimdi kendi kurduğum ama içinde kaybolduğum; yönü olmayan, doğrultusu olmayan, boşlukta asılı duran bu alemde yolumu bulmaya çalışıyorum. Bir anda çıkıp gelsen ve beni çekip alsan bütün bunların içinden güzel olur tabi ama o ihtimale kanmamayı öğrendim artık. Seni bekledikçe her gün daha çok kayboldum, işler sarpa sardı. Seni beklediğim bütün o vakitler birikip çullandı üstüme ve ben altından kalkamayacak duruma geldim. Seni aramaktan vazgeçtiğimde bütün bu ağırlıkları olduğu yere bırakıp, bir çıkış yolu aramaya başladım. Yönü belli olmayan bu alemin içinde durmadan gezinen kayıp bir seyyah oluverdim. Yolculuklarımda başıma çok şey geldi. Kendi kurduğum bu alem içinde benim bile bilmediğim varlıklarla tanıştım ve anlatacağım çok şey birikti. Eğer bir gün çıkıp gelirsen diye anlatmak için burada biriktiriyorum hepsini. Haydi selametle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder